ISIDOR+
ISIDOR+ je telefonická a online služba pro seniory a osoby se zdravotním znevýhodněním. Na dálku jim poskytuje pomoc v krizových situacích a zároveň nabízí možnost setkávat se online s dalšími členy komunity. Služba nese název po svatém Isidoru, patronovi internetu.
Cílem je dopřát těmto lidem i jejich rodinám pocit bezpečí i v případě krizových situací, jako je pád nebo náhlá indispozice. Nabízíme propojení s blízkými, pravidelný kontakt a možnost online zapojení do společných aktivit. Naším přáním je, aby každý mohl setrvat co nejdéle ve svém domácím prostředí.
V současnosti probíhá pilotní fáze projektu, který zajišťuje Charita Olomouc za podpory Olomouckého kraje.
Staňte se její součástí a vyzkoušejte službu tísňové péče a komunitního online setkávání za výhodnou cenu!
Péče, která chrání / nouzové tlačítko
Službu lze rozdělit do dvou základních rovin. Ta první má za cíl zejména přinášet větší bezpečí seniorům a osobám se zdravotním postižením či chronickým onemocněním, které jsou odkázány samy na sebe. Uživatel služby obdrží přívěsek s nouzovým tlačítkem, který lze pohodlně strčit do kapsy nebo pověsit na krk. Jeho prostřednictvím lze kdykoliv v nouzi kontaktovat pracovníka dispečinku. Dispečink je v provozu 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Komunita, která spojuje / online platforma
Druhá rovina služby zatím nemá v Česku obdoby. Uživatelé se díky zapůjčenému tabletu mohou účastnit pravidelných online aktivizačních aktivit, tematických přednášek nebo se spojit s ostatními členy komunity a rodinou.
- Služba tísňového volání je dostupná 24/7.
- Komunitní aktivity probíhají v pracovní dny mezi 8. a 16. hodinou.
- Nabízíme možnost individuálního nastavení služby.
ISIDOR+ nabízí tři úrovně balíčků, které se liší rozsahem poskytovaných služeb:
1. Pomoc v nouzi
Uživateli zapůjčíme přívěsek s nouzovým tlačítkem. V případě nouze uživatel přes tlačítko kontaktuje pracovníka dispečinku, který obratem zavolá zpět. Hovor probíhá přímo přes přívěsek. Dispečer vyhodnotí situaci a dále postupuje dle předem dohodnutého scénáře. Ten je s každým klientem sjednán individuálně.
Příklad: Pan Novák upadne a nemůže se postavit. Použije tlačítko, proběhne hovor. Dispečer ví, že v takovém případě má volat souseda Pepu Procházku. Pan Procházka má klíče od bytu pana Nováka a vyráží mu na pomoc.
- Cena v pilotním provozu: 200 Kč/měsíc
2. Pomoc v nouzi a podpora
Zahrnuje služby z Balíčku 1. K tomu uživateli dvakrát týdně zavoláme a zeptáme se, zda je vše v pořádku. Můžeme připomenout například užívání léků, pitný režim aj. Podle přání uživatele můžeme jednou za 14 dnů informovat rodinné příslušníky.
- Cena v pilotním provozu: 250 Kč/měsíc
3. Pomoc v nouzi, podpora, společenství
Zahrnuje služby z Balíčku 1 a 2. Uživateli navíc zapůjčíme tablet, s nímž jej náš pracovník v rámci osobních návštěv naučí pracovat – s trpělivým přístupem, v pohodě a klidu.
Uživatel se prostřednictvím tabletu může pravidelně účastnit aktivizačních aktivit a tematických přednášek, případně také společných modliteb či hovorů s duchovním. Tablet zároveň umožňuje kontakt s ostatními členy komunity, s rodinou, přáteli. Lze nastavit připomínání užívání léků, dodržování pitného režimu nebo pomoct s online nákupem s donáškou do domu.
- Cena v pilotním provozu: 500 Kč/měsíc, při poskytnutí datové SIM 650 Kč/měsíc
Cena za služby je dána ceníkem a po skončení pilotního provozu bude upravena.
Máte zájem službu vyzkoušet? Kontaktujte nás:
Tel.: +420 605 074 085
E-mail: isidor@olomouc.charita.cz
Věděli jste, že?
Svatý Isidor je nejen patronem zemědělců, ale od roku 1997 také patronem internetu. Zasadil se o to papež Jan Pavel II., který vnímal Isidorovo dílo Etymologiae, tedy encyklopedii shromažďující tehdejší veškeré lidské vědění, jako paralelu k internetu.