Prodejna u Samaritána posouvá hranice svých možností. Díky společnosti Eyelevel

Prodejna u Samaritána posouvá hranice svých možností. Díky společnosti Eyelevel

Olomouc, Praha - Dobročinný obchůdek u Samaritána dostane zbrusu novou tvář. Spolupráce s globální společností Eyelevel otevřela nové horizonty fungování stávající prodejny Charity Olomouc na Wurmově 11. Prozatím stále více sběrné místo a sklad než obchod se v průběhu půlroku změní na netradiční prodejnu s originálními kousky výrobků z chráněných dílen, ale i vybraných kousků zboží z druhé ruky. Návštěvníkům tak poskytne nejen vybraný sortiment, ale i platformu dalších činností a možností.

V polovině srpna navázala Charita Olomouc na slibně se rozvíjející spolupráci s firmou Eyelevel dvěma workshopy, z nichž jeden proběhl v olomoucké Charitě, druhý přímo v sídle pražské firmy. „Naše spolupráce má jak pracovní, tak lidský rozměr. Cítíme potenciál z obou stran, propojení neziskového sektoru s byznysem je pro nás obohacující a inspirující,“ přiblížil Petr Prinz, vedoucí střediska Samaritán. Metodou designových kritérií pod vedením facilitátora Slavena Elčiče, ředitele služeb společnosti Eyelevel, dospěla Charita Olomouc v průběhu workshopu do fáze definitivních příprav nové podoby obchůdku u Samaritána.

Skupiny složené z týmu charitních pracovníků a vedoucích zaměstnanců pražské firmy hledaly odpověď na otázku, kdo jsou naši zákazníci a mapovaly cestu zákazníka včetně profilu potenciálních návštěvníků obchůdku. Tak vznikla volnomyšlenkářská studentka Romana hledající levné křeslo na privát a originální kousek do svého šatníku, živnostník František, vášnivý včelař poohlížející se po novém odbytišti pro včelí produkty i vhodném dárku pro svou ženu, aktivní matka, manželka a manažerka Elvíra se smyslem pro dobročinnost a vše netradiční, netypické a nové… Jaká však bude skutečná klientela návštěvníků obchůdku a zda se v budoucnu prodejna stane rovněž komunitním místem vyhledávaným například studenty, ukáže čas.

Hlavním kritériem obchůdku je kromě výdělečnosti vytvoření prostoru pro zapojení klientů střediska Samaritán do pracovních činností spojených s prodejem. Součástí prodejní části by měla být i možnost nakoupit zboží v e-shopu. „Spolupráce s Eyelevelem nám pomůže nastavit obchůdek tak, aby byl pro zákazníky zajímavý a neobvyklý a přitom výdělečný,“ upřesnila Barbora Cigánková, koordinátorka Centra materiální pomoci. Dalším cílem je ekologičnost, a to nejen ve smyslu snahy šetřit přírodu a dávat věcem, které jsou zachovalé a originální, „druhou šanci“, ale i stále aktuální nakládání s odpady.

Eyelevel je globální českou společností spolupracující s nejzvučnějšími značkami světa. Navrhuje, zhotovuje a vybavuje značkové prodejny (Nike, Adidas, Calvin Klein…), ve kterých kombinuje skvělý design s moderními a unikátními technologiemi. Obchody navržené a vybavené českým Eyelevel lze dnes nalézt na všech kontinentech světa. „Doufám, že tvůrčí duch, který byl během našich pracovních setkání rozhodně přítomen, s námi ještě nějakou chvíli přetrvá. Těším se na další společné kroky, a hlavně na zahajovací párty nově otevřeného obchůdku u Samaritána!,“ uvedl Slaven Elčič z Eyelevel.

Eva Štefková, Charita Olomouc

Kontakty: 

 V pražské Eyelevel Hledá se nový model prodejny  Praktická část představení prodejny

Podpořte nás